Studieleder | Bergen

.

ASAP-31.12.2020

Arbeidsoppgaver:

Overall management and administration of the contract between company and the Customer.

Fulfil budgeted financial result for the Study.

Fulfil all commitments set in the contract. This implies responsibility for ensuring that all HSE goals, quality requirements, financial goals and schedule requirements are achieved.

Lead and coordinate the study team.

Accountable for Studies deliverables, execution in own organisation and in accordance to statutory requirements, laws and regulations, Customer requirements and requirements (W3).

Manage and approve resources allocated to the study and at any time, ensure that requests for necessary resources are directed to the resource responsible unit.

Ensure that the project organisation has the necessary knowledge of laws, regulations, standards and procedures that apply to the study.

Ensure knowledge of Life Cycle Information (LCI) and/or Documentation for Operation (DFO) deliverable sin accordance to Contract/Project requirements.

Establish the required engineering interface information towards external and internal organisational units and projects.

Managing external interfaces with other Contractors.

Ensure that supplier information required to complete the work is identified and communicated within the study team.

Ensure that relevant design verification activities are adequate and carried out as required.

Ensure that requirements from fabrication, installation, system completion, operations and other relevant parties are fully known and observed.

Ensure integration of third parties or other contractor personnel as required.

Identify and report project risks within the scope of work.

Ensure that study team have a responsible attitude towards man-hours budgets and schedule and report progress in a weekly basis.

Report internal and external status and implement required corrective actions to ensure optimal study execution.

Overall responsibility for all conversation and communication with Customer.

Ensure experience transfer from the project, including areas as quality, working methods, IT systems, cost and schedule.

 

 

Erfaring:
Teknisk bakgrunn og 5-10 års relevant erfaring fra offshorebransjen

God V&M-erfaring

 

Være på, åpen, ha ledelsesfokus og søke beste praksis

Være proaktiv og bidra til å finne kostnadsoptimale løsninger

Være tett på VEM ledelsen og eget team, omgjengelig og positiv person

Levere i henhold til eller under kost og plan

Krav til språk: Norsk og engelsk muntlig og skriftlig

Strukturert og ryddig

 

 

Utdannelse:

Ingeniør, Bachelor eller Master grad.

Erfaring fra prosjekt- og/eller studieledelse.

 

 

 

 

PDS Protek tilbyr deg som ansatt:

Gode personlige betingelser
Oppfølging av den enkelte medarbeider
God faglig utvikling gjennom å jobbe i prosjekter hos de største aktørene innen olje-, gass- og landbasert industri
Forsikringsordninger
Sosiale aktiviteter for de ansatte

 

Kandidater blir fortløpende vurdert, og stillingen kan bli besatt før fristen. Vi oppfordrer deg derfor til å søke så snart som mulig.

 

PDS Protek er en nasjonal leverandør av ingeniør- og konsulenttjenester, og leverer et rikt utvalg av produkter og tjenester. I over 25 år har vi levert ingeniører, teknisk- og prosjektadministrativt personell til kunder innen olje & gass, energi og landbasert industri.

PDS Protek har i dag langsiktige rammeavtaler med store aktører og utfører prosjekter for kunder innen alle segmenter gjennom vår konsulentavdeling og in-house avdeling.

PDS Protek er ISO 9001:2015 sertifisert, registrert i Achilles (26626) og Sellihca (109482), og har kontorer i Haugesund, Stavanger, Sauda, Mongstad og Pune (India).

Kort om stillingen

Firma
PDS Protek
Nettside
Trykk her
Sted
Bergen
Nettverk
facebook twitter linkedin
Tittel
Studieleder
Ref nr.
51576
Omfang
Heltid
Varighet
Engasjement

Søk på stillingen

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen?

Morten Langeland

Telefon
48 12 07 87
E-post
Send e-post